– Alle må bli flinkere til å banke på den døra

– Alle må bli flinkere til å banke på den døra

Digitalt utenforskap / Publisert: 09. juli 2021.   Endret: 11. juli 2021

– Jeg har med PC når jeg reiser ut og oppsøker folk og hjelper de i hjemmet, sier Tone Bækken som jobber i NAV Hadeland og er fulltidsansatt som oppsøkende saksbehandler i FACT Hadeland.  

Tone Bækken

PÅ BRUKERNES PREMISSER: Tone Bækken tar PCen under armen og bilen fatt med den største selvfølge. (Foto: privat)

PÅ BRUKERNES PREMISSER:...
Kun FACT fremover

Frem til i sommeren 2021 har Bækken også hatt andre personer i sin portefølje, men fra høsten skal hun kun følge opp brukere i FACT-teamet.

Torild Rødstøl (NAV Hadeland og Tone Bækkens nærmeste leder) pleier å kalle Tone for NAVs rockestjerne! Hun ser at mange har veldig nytte av at Bækken er til stede i FACT-teamet. (Foto: privat)
«Digital hele livet»

NAV jobber nå med en tydeligere plan for hvordan de skal nå målgrupper som sliter digitalt. Regjeringen har også satt i gang et strategiarbeid «Digital hele livet», der NAV er med og skal gi innspill. Også frivillige organisasjoner, privat og offentlig sektor skal få muligheten til å komme med innspill for å finne ut hvordan en kan øke innsatsen mot digitalt utenforskap, ifølge en pressemelding på regjeringen.no.

Mer om

act-.og.fact-team brukerorientering brukerperspektivet nav

Les også

Ingen treff...
Aktuelt
Siste fra Kunnskapsbasen