Robert Millar-prisen, også kjent som kåringen av årets beste markedsfører, ble fredag delt ut under Markedskonferansen, i regi av Trondheim Markedsforening. Prisseremonien fant sted i Britannia Hall.

Prisen har siden 1976 vært en utmerkelse som en virksomhet eller enkeltperson kan motta innen faget. Den tildeles en aktør som har utmerket seg gjennom ekstraordinær innsats, tydelig strategi og kreativitet i sitt markedsføringsarbeid, opplyses det fra markedsforeningen.

– Det var knallsterk konkurranse i år, med flere meget solide caser blant finalistene, sier juryleder Mats Muri Løberg i en pressemelding.

I konkurranse med både Rosenborg Ballklub og NTE, var det altså Trøndelag fylkeskommune som til slutt stakk av med seieren.

– Både Rosenborg og NTE har levert markedsføring på skyhøyt nivå som har truffet det trønderske hjertet. Likevel lot juryen seg imponere over hvordan Trøndelag fylkeskommune skapte en kampanje som satte psykisk helse på dagsorden – på en måte som både var inkluderende og tilpasset hele regionen. Gjennom en kombinasjon av varme budskap, ekte trønderske historier, fysiske aktiviteter og en tydelig visuell identitet, har de truffet blink, sier Løberg.

I tillegg til heder og ære mottar vinneren en byste av Robert Millar og annonsekroner til en verdi av 200 000 kroner, sponset av Adresseavisen.