Hva kreves i arbeidet med å styrke brukermedvirkning i tjenestene? I en artikkel i Tidsskrift for psykisk helsearbeid beskriver jeg sju ferdigheter særlig viktige i Bruker Spør Bruker-prosjekter.
PROSESSLEDELSE: Det snakkes mye om hvor viktig det er at tilbakemeldinger fra brukerne blir lyttet til og brukt, men minst like viktig er det å kunne lede prosessen med innsamling, bearbeiding og bruk godt. Her fra en dialogkonferanse i Melhus kommune. Foto: Heidi Westerlund.
PROSESSLEDELSE: Det snakkes mye om hvor viktig det er at tilbakemeldinger fra brukerne blir lyttet til og brukt, men minst like viktig er det å kunne lede prosessen med innsamling, bearbeiding og bruk godt. Her fra en dialogkonferanse i Melhus kommune. Foto: Heidi Westerlund.
Heidi Westerlund har tidligere vært ansatt i NAPHA og senere i KBT. Hun har vært med på å utvikle Bruker-spør-Bruker-metoden og jobbet som veileder for Bruker-spør-Brukerprosjekter rundt omkring i landet.
Heidi Westerlund har tidligere vært ansatt i NAPHA og senere i KBT. Hun har vært med på å utvikle Bruker-spør-Bruker-metoden og jobbet som veileder for Bruker-spør-Brukerprosjekter rundt omkring i landet.
Ansvarlig redaktør: Ellen Hoxmark
Webredaktør: Ragnhild Krogvig Karlsen
Personvern og informasjonskapsler
NAPHA er en avdeling i NTNU Samfunnsforsking AS
Kontakt oss: kontakt@napha.no, Tlf. +47 48 14 54 34
Skriv og del: Vil du skrive en artikkel for publisering på napha.no?