Mange erfaringskonsulenter opplever lojalitetsdilemmaet som særlig vanskelig: Skal jeg følge arbeidsgiver eller stå opp for brukerne av tjenesten? Dette er en problemstilling som ledere bør ta tak i, mener jeg.
Å TREKKER LOJALITETSKORTET: Ledere som trekker "lojalitetskortet" avbryter viktige diskusjoner. For mange, ikke bare erfaringskonsulenter, kan den indre eller ytre konflikten man havner i, bli vond. Men, slike situasjoner kan forebygges, mener Brodahl.
Å TREKKER LOJALITETSKORTET: Ledere som trekker "lojalitetskortet" avbryter viktige diskusjoner. For mange, ikke bare erfaringskonsulenter, kan den indre eller ytre konflikten man havner i, bli vond. Men, slike situasjoner kan forebygges, mener Brodahl.
Denne kronikken er den første i en serie artikler fra skrivekurset NAPHA holder i 2017 i samarbeid med Sykepleierforbundets faggruppe for psykisk helse og rus.
Denne kronikken er den første i en serie artikler fra skrivekurset NAPHA holder i 2017 i samarbeid med Sykepleierforbundets faggruppe for psykisk helse og rus.
Ansvarlig redaktør: Ellen Hoxmark
Webredaktør: Ragnhild Krogvig Karlsen
NAPHA er en avdeling i
NTNU Samfunnsforsking AS
Skriv og del:
Vil du skrive en artikkel på napha.no?