En studie gjennomført ved høgskolen i Hedmark konkluderer med at psykisk helsetjenestene er lite lydhøre for brukernes fortellinger. De går dermed glipp av essensiell informasjon som kunne vært brukt i videreutvikling av tjenestene.
LYTTENDE TJENESTER: Å lytte til brukernes egne erfaringer kan være avgjørende for kvaliteten på tjenestene. (Ill.foto: www.colourbox.com)
LYTTENDE TJENESTER: Å lytte til brukernes egne erfaringer kan være avgjørende for kvaliteten på tjenestene. (Ill.foto: www.colourbox.com)
Du kan lese mer om forskningsmiljøet ved Høgskolen i Hedmark på deres temaside på Psykiskhelsearbeid.no.
Siden 1998 har forskningsmiljøet ved Høgskolen i Hedmark gjennomført en rekke prosjekter som utforsker psykisk helse og samfunn fra ulike perspektiver. De fire perspektivene er:
Folkehelse er en felles profil for de tre forskningsområdene Psykisk helse og samfunn, Aktiv livsstil og helse og Kvalitet og samhandling i sykepleie, som alle er tilknyttet Avdeling for folkehelsefag ved Høgskolen i Hedmark
Du kan lese mer om forskningsmiljøet ved Høgskolen i Hedmark på deres temaside på Psykiskhelsearbeid.no.
Siden 1998 har forskningsmiljøet ved Høgskolen i Hedmark gjennomført en rekke prosjekter som utforsker psykisk helse og samfunn fra ulike perspektiver. De fire perspektivene er:
Folkehelse er en felles profil for de tre forskningsområdene Psykisk helse og samfunn, Aktiv livsstil og helse og Kvalitet og samhandling i sykepleie, som alle er tilknyttet Avdeling for folkehelsefag ved Høgskolen i Hedmark
Ansvarlig redaktør: Ellen Hoxmark
Webredaktør: Ragnhild Krogvig Karlsen
NAPHA er en avdeling i
NTNU Samfunnsforsking AS
Skriv og del:
Vil du skrive en artikkel på napha.no?