– Jeg har med PC når jeg reiser ut og oppsøker folk og hjelper de i hjemmet, sier Tone Bækken som jobber i NAV Hadeland og er fulltidsansatt som oppsøkende saksbehandler i FACT Hadeland.
PÅ BRUKERNES PREMISSER: Tone Bækken tar PCen under armen og bilen fatt – med den største selvfølge. (Foto: privat)
PÅ BRUKERNES PREMISSER: Tone Bækken tar PCen under armen og bilen fatt – med den største selvfølge. (Foto: privat)
Frem til i sommeren 2021 har Bækken også hatt andre personer i sin portefølje, men fra høsten skal hun kun følge opp brukere i FACT-teamet.
NAV jobber nå med en tydeligere plan for hvordan de skal nå målgrupper som sliter digitalt. Regjeringen har også satt i gang et strategiarbeid «Digital hele livet», der NAV er med og skal gi innspill. Også frivillige organisasjoner, privat og offentlig sektor skal få muligheten til å komme med innspill for å finne ut hvordan en kan øke innsatsen mot digitalt utenforskap, ifølge en pressemelding på regjeringen.no.
Frem til i sommeren 2021 har Bækken også hatt andre personer i sin portefølje, men fra høsten skal hun kun følge opp brukere i FACT-teamet.
NAV jobber nå med en tydeligere plan for hvordan de skal nå målgrupper som sliter digitalt. Regjeringen har også satt i gang et strategiarbeid «Digital hele livet», der NAV er med og skal gi innspill. Også frivillige organisasjoner, privat og offentlig sektor skal få muligheten til å komme med innspill for å finne ut hvordan en kan øke innsatsen mot digitalt utenforskap, ifølge en pressemelding på regjeringen.no.
Ansvarlig redaktør: Ellen Hoxmark
Webredaktør: Ragnhild Krogvig Karlsen
NAPHA er en avdeling i
NTNU Samfunnsforsking AS
Skriv og del:
Vil du skrive en artikkel på napha.no?