Mer forståelse for hverandres synspunkter på kvalitet i helsetjenesten kan bidra til bedre diskusjoner

Mer forståelse for hverandres synspunkter på kvalitet i helsetjenesten kan bidra til bedre diskusjoner

Nyhet Publisert 19. november 2024 | Endret 19. november 2024

– Det er vanskelig å være imot kvalitet fordi begrepet har med seg en positiv valens eller vinkling, men folk har jo forskjellige roller de skal ivareta i arbeidslivet og tillegger derfor begrepet ulikt innhold, og da blir det uenigheter.  

Andreas Teisner Høstmælingen

KVALITET I HELSETJENESTEN: Andreas Høstmælingen er opptatt av at en felles forståelse for uenighetene på kvalitet i helsetjenesten, kan bidra til at vi enklere finner en middelvei som er god nok.(Foto: Moment studio)

KVALITET I HELSETJENESTEN: An...
Boka «Godt nok og bedre» 
I boka  «Godt nok og bedre»  presenterer Andreas Høstmælingen, Lars Ravn Øhlckers og Johan Siqveland de syv dimensjonene i kvalitetsbegrepet, forskning på området og en beskrivelse av systemet i psykisk helse- og rustjenestene.

Tilhørende temasider:

Mer om:

nyheter kvalitet leder ansatt

Les også:

Ingen treff...