Med ny nettside vil "Bruker spør bruker" gi både brukerrepresentanter, fagpersoner og andre lesere bedre oversikt.
-De nye sidene er mer oversiktlige og lette å finne frem i. Vi er stolte over å kunne presentere de nye sidene, sier Heidi Westerlund.
Sammen med Dagfinn Bjørgen er hun ansvarlig redaktør for den nye nettsiden, som heter brukererfaring.no.
Siden starten rundt årtusenskiftet har "Bruker spør bruker" blitt brukt hyppig som en metode for forbedring av tjenestene på psykisk helsefeltet. Personer som har egenerfaring med psykisk sykdom engasjeres til å gjennomføre evalueringer, der de intervjuer en tjenestes brukere om deres erfaringer og opplevelser av kvalitet.
Nylig ble en artikkel om hva brukerne ønsker av tjenesteapparatet trykket i Tidsskrift for norsk psykologforening, basert på 417 "Bruker spør bruker"-intervjuer.
Med sin nye nettside ønsker "Bruker spør bruker" å gjøre all kunnskapen som er samlet inn lettere tilgjengelig.
-Den nye nettsiden gjør alle rapporter og publikasjoner om "Bruker spør bruker" mer tilgjengelige for brukerrepresentanter, fagpersoner og andre har interesse for brukererfaringer fra psykisk helsefeltet, sier Westerlund.
– Å samarbeide med Den norske Turistforening (DNT) var gull verdt for oss!
– Friskliv Ung har fått meg i mye bedre fysisk form. Det er mye mer glede i livet nå, flere relasjoner og lyse dager.
Prosjektet ved Frisklivssentralen i Larvik har som mål å hjelpe unge voksne mot inkludering og en aktiv hverdag.
Tjenesten bidrar i den nyskapende hjelpemodellen "Våre Unge". En medarbeider har kontor på den videregående skolen to dager i u...
Marion har blitt ei helt anna jente enn hun var før. Nå står hun opp om morgenen, går på jobb og møter blikket til folk.
Ansvarlig redaktør: Ellen Hoxmark
Webredaktør: Ragnhild Krogvig Karlsen
NAPHA er en avdeling i
NTNU Samfunnsforskning AS
Skriv og del:
Vil du skrive en artikkel på Napha.no?