"Bruker spør bruker" med ny nettside

"Bruker spør bruker" med ny nettside

Publisert: 29. januar 2013

Med ny nettside vil "Bruker spør bruker" gi både brukerrepresentanter, fagpersoner og andre lesere bedre oversikt.

Bruker spør bruker ny nettside
REDAKTØRER: Dagfinn Bjørgen (t.v.) og Heidi Westerlund.
REDAKTØRER: Dagfinn Bjørgen (...

-De nye sidene er mer oversiktlige og lette å finne frem i. Vi er stolte over å kunne presentere de nye sidene, sier Heidi Westerlund.

Sammen med Dagfinn Bjørgen er hun ansvarlig redaktør for den nye nettsiden, som heter brukererfaring.no.

Hyppig brukt

Siden starten rundt årtusenskiftet har "Bruker spør bruker" blitt brukt hyppig som en metode for forbedring av tjenestene på psykisk helsefeltet. Personer som har egenerfaring med psykisk sykdom engasjeres til å gjennomføre evalueringer, der de intervjuer en tjenestes brukere om deres erfaringer og opplevelser av kvalitet.

Nylig ble en artikkel om hva brukerne ønsker av tjenesteapparatet trykket i Tidsskrift for norsk psykologforening, basert på 417 "Bruker spør bruker"-intervjuer.

Mer tilgjengelig

Med sin nye nettside ønsker "Bruker spør bruker" å gjøre all kunnskapen som er samlet inn lettere tilgjengelig.

-Den nye nettsiden gjør alle rapporter og publikasjoner om "Bruker spør bruker" mer tilgjengelige for brukerrepresentanter, fagpersoner og andre har interesse for brukererfaringer fra psykisk helsefeltet, sier Westerlund. 

REDAKTØRER: Dagfinn Bjørgen (t.v.) og Heidi Westerlund.

Mer om

Nyheter

Les også

Publisert: 14/12/2012

Mer enn bare ord?

Publisert: 21/8/2015

Får folk i hus

Publisert: 24/8/2015

Bra nok for Birken

Publisert: 27/8/2015

13,5 mill til barn av foreldre som sliter

Publisert: 27/8/2015

Psykisk helse-show for folk flest

Publisert: 02/9/2015

Nytt hefte om selvhjelp

Aktuelt
Publisert: 12/3/2025
Arbeid og psykisk helse

Nyttig modell for kommuner som vil jobbe smart med folkehelse og ungdom

– Å samarbeide med Den norske Turistforening (DNT) var gull verdt for oss!