Mestringsenheten i Sandnes kommune har erfart at mange fagfolk tror de allerede jobber recoveryorientert. -De har lett for å tenke «det gjør vi jo allerede». Dette er nesten aldri tilfelle, sier ansatt Christel Dahl.
TREFFSIKRE: -Vi slipper å motivere brukerne til å møte opp på ting de ikke ønsker, og blir mer treffsikre på tilbudene fordi vi spør brukerne hva de vil, sier Christel Dahl (midten). Her sammen med kollegene Kristian Nyborg Johansen og Aasa Kvia i Mestringsenheten i Sandnes kommune. FOTO: Kristin Trane/NAPHA.
TREFFSIKRE: -Vi slipper å motivere brukerne til å møte opp på ting de ikke ønsker, og blir mer treffsikre på tilbudene fordi vi spør brukerne hva de vil, sier Christel Dahl (midten). Her sammen med kollegene Kristian Nyborg Johansen og Aasa Kvia i Mestringsenheten i Sandnes kommune. FOTO: Kristin Trane/NAPHA.
Ansvarlig redaktør: Ellen Hoxmark
Webredaktør: Ragnhild Krogvig Karlsen
NAPHA er en avdeling i
NTNU Samfunnsforsking AS
Skriv og del:
Vil du skrive en artikkel på napha.no?